In Taiyuan - Reisverslag uit Taiyuan, China van Fam Nauta - WaarBenJij.nu In Taiyuan - Reisverslag uit Taiyuan, China van Fam Nauta - WaarBenJij.nu

In Taiyuan

Door: Auke

Blijf op de hoogte en volg Fam

13 Mei 2012 | China, Taiyuan

We zijn vrijdag naar Lelystad gebracht en op de trein gestapt naar Schiphol. Hiervoor afscheid genomen van onze jongens. Ze waren zich er zeker van bewust dat we een hele tijd weg zullen zijn. Pake en Beppe hebben nu de zorg over hen.
Op Schiphol werkte het Frequent Flyer kaartje perfect. Niet in de lange rij voor de douane, gratis hapje en drankje in de Crown Lounge. De reis was samen met nog 6 adoptie stellen. Om 21:00 vertrokken en zo’ n 9 uur later aangekomen om 13:00 met China Southern Airlines. Goede service en je komt gelijk al met Chinese cultuur in aanraking.
Bij aankomst in Beijing werden we opgewacht en stond een bus klaar ons naar het nabij gelegen hotel te brengen. Hier in een vergaderzaal kregen we uitleg over de komende tijd en procedure. Hierna naar onze kamer en konden we de omgeving verkennen. Bij het hotel zelf is een winkelstraat waar veel te krijgen is. Voor de rest niet echt boeiend, wel al enige fietsen gezien, maar geen miljoen.
Natuurlijk ook even geskyped met de boys. Ze hadden het prima naar hun zin.
Vanochtend bij het ontbijt was een caffitesse machine van DE voor een lekker bakkie Jouster koffie. Ik was wel verbaast dat je werk zover met je mee reist.
Vanuit het hotel in Beijing gaat vandaag elk stel “naar de provincies”. Bijna iedereen naar een andere provincie. Ook hier werkte weer het Frequent Flyer kaartje. Wij zijn nu in Taiyuan de hoofdstad van de provincie Shanxi. Het hotel staat in het centrum en we zijn de kamer “ontvangst klaar” aan het maken voor Esmée.
Het is hier behoorlijk bewolkt en heiig. Met zo’n 18 graden is het nog geen zomer.
Hierna een wandeling gemaakt om de buurt te verkennen, een park met vijver leek op de kaart een mooi rustig plekje. De meer dan honderd boten, een kompleet attractiepark vele “stand up podia” en natuurlijk de mensen die daar op afkomen zorgden voor een gezellige sfeer.
Wij waren op onze beurt ook een attractie, menigeen staarden ons aan. Er waren zelfs een paar die met ons op de foto wilden. Dit tezamen met het privilege pasje van het vliegen, maakt dat we sterallures gaan voelen.
Morgen middag mogen we dan eindelik Esmée gaan ophalen bij Civil institute, het wordt steeds spannender. Nog één nachtje slapen.

• 13 Mei 2012 - 15:18

Gosse En Ilya:

lieve heit en mem
    wij hebben de fotos gezien en het verhaaltje heeft beppe voorgelezen
    nu maar lekker sliepe
    dikke tut van gosse en ilya
    en groeten van pake en beppe

• 13 Mei 2012 - 18:03

Michel En Nynke:

Hoi Auke en Gabriella,
    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Geniet morgen van het spannende moment jullie dochter en zusje van Gosse en Ilja voor het eerst in de armen te sluiten.
    We denken aan jullie.
    Groeten uit het verre Drachten
    Michel, Nynke, Rick en Redmer

• 13 Mei 2012 - 18:47

Ate En Corrie:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Wat een spannende dag morgen eindelijk kunnen jullie jullie dochter
    ontmoeten en in jullie armen sluiten.

Dikke tût van ons vijfen.

• 14 Mei 2012 - 07:16

Erik En Wietske:

Lieve Auke en Gabriella,
    Mooi om te horen dat jullie goed overgekomen zijn en het nu bijna zo ver is...opnieuw spannend. Een goede eerste ontmoeting straks en we houden contact.
    Hartelijke groeten, Erik, Wietske, Janneke en Remco.